Ieteikumi labākai pašsajūtai un fiziskās formas uzlabošanai

Miegs:

Skatoties uz veselības uzlabošanu, ķermeņa pārmaiņām un sniegumu, miegs ir tikpat svarīgs, cik uzturs un sportošana.
Iespēja ķermenim atjaunoties pēc ikdienas darbībām ir nepieciešama, ja vēlamies būt veseli, laimīgi, fiziski un garīgi stipri.
Pārāk liela ķermeņa tauku masa, hormonālas problēmas vai pārāk vājš sniegums sporta zālē vai darbā ir simptomi sliktam vai nepietiekamam miega daudzumam. 

Ieteikumi miega uzlabošanai:

Koncentrējies uz 7-9 stundām miega katru nakti. Ja neesi pat tuvu 7 stundām, tad centies iet gulēt katru vakaru 30 minūtes agrāk nekā iepriekšējā vakarā.

Samazini kofeīna lietošanu pēc plkst. 14:00. 

Izveido rutīnu, kura veicina kvalitatīvu miegu. Izvairies no elektroniskām ierīcēm minimums 30 minūtes (ieteicams vairāk) pirms gulētiešanas. Uzraksti uz papīra visu, kas ir tavā prātā, lai to “atbrīvotu” no domām.

Uzturs:

Ikdienā ēd augstas kvalitātes īstu ēdienu tādā daudzumā, kas atbalsta tavu dzīves stilu. Nebaidies izbaudīt dzīvi ar draugiem un ģimeni.

Ēdiena kvalitāte ir ļoti nozīmīga. Neuzķeries uz mārketinga. Iepērcies tikai tajās veikala daļās, kurās stāv īsts ēdiens.

Daudzums, ko ēdam, arī ir tikpat svarīgs. Ir nepieciešams ēst atbilstoši dzīvesveidam – lai nodrošinātu pietiekamu (ne par man, ne par daudz) kaloriju daudzumu. Svarīgi ir arī šo daudzumu ēst pareizās, sabalansētās proporcijās.

Ieteikumi uztura uzlabošanai:

Ēd augļus un dārzeņus pēc iespējas biežāk! Ja esi ciparu cilvēks, tad 800 g augļu un dārzeņu dienā būtu ideāli. Uzņemtie mikroelementi un šķiedrvielas uzlabos tavu ikdienas pašsajūtu, vēders nebūs uzpūties un būs vairāk enerģijas.

Iekļauj katrā ēdienreizē olbaltumvielu avotu. Gaļu, zivis, olas, vai augu izcelsmes olbaltumvielu avotus. Šādi zināsi, ka uzņem adekvātā daudzumā olbaltumvielas. 

Iepērcies un gatavo ēdienu pats. Ēdiens, ko mēs liekam ķermenī, nosaka mūsu sniegumu, to, kā mēs jūtamies un izskatāmies. Dažkārt nodrošināt ēdiena kvalitāti nav iespējams, šādos gadījumos vienkārši koncentrējies uz pareizu daudzumu. Neviens nav kļuvis resns, apēdot vienu neveselīgu maltīti vai aizvadot vienu neveselīgu dienu.

 Stress:

Stress mūsdienās ir neizbēgama parādība. Nepietiekams nakts miegs, par maz ēdam, vai ēdam sliktas kvalitātes pārtiku, problēmas darbā, ar draugiem vai ģimenē utt. Visi šie aspekti ietekmē to, kā mēs jūtamies, izskatāmies un funkcionējam. 

Kā zināt, vai uzņem stresu veiksmīgi? Kopumā tev vajadzētu justies motivētam, enerģijas pilnam, un izsalkušam virzīties uz saviem mērķiem. Tur pretim, ja jūties saguris, nemotivēts, uzvilkts, zaudē degsmi, tad tā var būt zīme, kas stress ir par daudz vai par maz.

Ieteikumi stresa samazināšanai:

Dari lietas, kuras padara tevi laimīgu. Lai kas tas arī būtu, dažkārt liec sevi pašu kā prioritāti. Ja pats nebūsi laimīgs, tad arī pārējie apkārt no tā cietīs.

Dari lietas, kuras stimulē parasimpātisko nervu sistēmu: pastaigas, izbaudīt dabu, relaksējoša mūzika, dziļa elpošana, meditācija, mīlēšanās. 

Mācies mīlēt sevi, pozitīvo domāšanu, vairo pašapziņu ar pozitīvu afirmāciju (apgalvojumu) palīdzību, izrādi empātiju pret citiem.

 

Pavadi laiku ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem:

“You’re the average of the five people you spend the most time with.” Šis teiciens patiešām ir patiess. Ja neesi laimīgs ar pašreizējo situāciju, kādā atrodies, un jūti, ka cilvēki, kuri tev ir apkārt, slikti tevi iespaido, tad šos cilvēkus jācenšas aizvietot ar pozitīvākiem cilvēkiem, kuri tevi iedvesmo un padara labāku.

Sameklē savu mentoru vai mentorus. Mentoru nav jāpazīst personīgi. Seko līdzi cilvēkiem un viņu dzīvesstāstiem grāmatās, interneta pārraidēs, podkāstos utt., tas ļaus tev mācīties no panākumiem bagātiem cilvēkiem un viņu pieredzes.