Kāpēc mums vajadzīgs miegs?

maxresdefaultVeselīgs miegs ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē kopējo veselības stāvokli un ķermeņa spēju atjaunoties. Miega laikā atpūšas un atjaunojas centrālā nervu sistēma, kas kontrolē lielāko daļu ķermeņa un prāta funkciju, tā nodrošina mūsu reakciju, kustības un prāta spējas, vienlaikus miegā atjaunojas arī muskuļu šūnas. Nepietiekams un nekvalitatīvs miegs ir taisnākais ceļš uz vājiem rezultātiem, sliktu pašsajūtu un traumām. Diemžēl pētījumi liecina, ka lielākā daļa cilvēku neguļ pietiekami daudz. Lai gan optimāli nepieciešamais miega daudzums katram ir individuāls, lielākoties tas atrodas robežās no 7 – 8h. Vairāki profesionāli treneri saviem atlētiem iesaka gulēt 10h un pat vairāk, lai sasniegtu maksimālos rezultātus. Kad profesionāli atlēti guļ vairāk nekā 10h diennaktī, iegūtais efekts pielīdzināms tam, kādu sniedz dopinga lietošana.  Lasīt vairāk

Daži iemesli kāpēc uzturā būtu jālieto zivis!

DDjifh_XsAI_YY0Zivīs ir augstas kvalitātes proteīns ar zemu tauku saturu. Tās ir bagātas ar omega – 3 taukskābēm un tādiem vitamīniem kā D un B2. Zivis ir bagātas ar kalciju un fosforu, tādu minerālu avots kā dzelzs, cinks, jods, magnijs un kālijs. Zivis iesaka ēst kā veselīga uztura sastāvdaļu vismaz divas reizes nedēļā, jo tās ir bagātas ar olbaltumvielām, vitamīniem un uzturvielām, kas samazina asinsspiedienu un sirds slimību risku.

Jūlija mēneša atlēts – Ronalds

WhatsApp Image 2017-08-23 at 19.28.45Vārds: Ronalds
Vecums: 27
Pilsēta, kurā uzaugi: Rīga
Nodarbošanās/darbs: Spēlēju hokeju. Trenēju bērnus un plānoju studēt doktorantūrā psiholoğiju Latvijas Universitātē.
Mīļākais Metcon/Benchmark WOD: Murph Lasīt vairāk

Enerģijas sistēmas un kā tās trenēt

maxresdefaultPastāv trīs galvenās enerğijas sistēmas, kas gan ikdienā, gan treniņā ļauj muskuļiem kustēties. Mēs visi esam dzirdējuši par aerobo un anaerobo slodzi, taču kā muskuļos rodas enerğija, kā atšķiras dažādās enerğijas sistēmas un kā tās trenēt?
Lasīt vairāk

OZO S&C Triatlons

WhatsApp Image 2017-08-05 at 19.59.10Augusta otrajā pusē uzsāksim jaunu OZO vasaras tradīciju – triatlonu! Plānota triatlona sprinta jeb saīsinātā distance: 750 m peldēšana, 20 km riteņbraukšana, 5 km skriešana. Ja kādam nav velosipēds vai nav iespēja to nogādāt, varēs veikt arī citu distanci, piemēram, duatlonu (divas disciplīnas pēc izvēles) vai arī veikt tikai vienu disciplīnu.
Norises vieta: Jaunmārupē pie OZO dīķa. Pasākuma sākums/starts 20. augustā plkst. 11:00. Kopā pavadīsim laiku ārpus zāles, sportojot svaigā gaisā un atpūšoties (būs grils). Ir ideja arī noīrēt pirti, taču tiem, kam pirts interēsētu, būtu jāsametas īres maksai. Vairāk informācijas sekos tuvākajā laikā.

OZO S&C pārgājiens Siguldā

pavasara-atklasanas-pargajiens-sigulda-69aad973566a17ee88836d630771_14270832_960x64013. Augustā aicinām visus OZO biedrus uz pārgājienu, kopā pavadot dienu skaistajā Siguldas dabā, elpojot svaigu gaisu un baudot lieliskos Siguldas skatus. Pārgājienu sāksim no Siguldas vilciena stacijas. Plānotais maršruts būs apļveida – beigsim tur, kur sāksim. Līdz Siguldai plānots braukt visiem kopā ar vilcienu, kas no Rīgas atiet plkst. 9:31 (ja neizmainīsies vilciena saraksti) un Siguldā ienāk plkst. 10:44. Protams, ja ērtāk, var arī braukt ar auto. Pārgājienā būs arī atpūtas pauze un neliels pikniks. Ēdienus un dzērienus ņemam līdzi paši. Apģērbu izvēlamies atbilstošu laika apstākļiem, labāk ņemt līdzi slēgtus, sportiskus apavus, nevis sandales. Noteikti aicināti arī visi tie, kam pašlaik nav aktīvs wodify profils. Lasīt vairāk

Jaunums – Fitness WOD!

fitness-super-store-ukSākot no augusta ikdienas treniņus papildinās WOD variācija ar nosaukumu – “Fitness WOD”. Turpmāk ikdienas WOD tiks piedāvāts divās versijās – Performance un Fitness. Fitness WOD būs pārveidots Performance WOD, kurā uzsvars tiks likts darbam ar savu ķermeņa svaru, kā arī ar medicīnas bumbām, un svara bumbām, šajos WOD treniņos netiks izmantoti svaru stieņi un iekļauta olimpiskā svarcelšana. Izvēloties veikt tikai Fitness WOD variācijas, uzsākot treniņus, jāiziet vienas nodarbības apmācība pamata kustībām, taču nav nepieciešams iziet apmācību kursu olimpiskajā svarcelšanā. Katru dienu ikviens varēs izvēlēties, kuru no WOD versijām pildīt, vienlaikus veiksmīgi iekļaujoties grupas treniņa norisē. Šī ir iespēja tiem, kas nevēlas celt smagus svarus, izbaudīt funkcionālā fitnesa nodarbības un organiski iekļauties treniņu programmā. Lasīt vairāk

Kāpēc apzagt pašam sevi?

2179657-Charles-Caleb-Colton-Quote-The-true-measure-of-your-character-isNošmauci vienu repu? Varbūt veselu raundu? Varbūt vairākas reizes esi “uzlabojis” rezultātu whiteboard?
Treniņi reizēm ir smagi, reizēm tie ir ļoti smagi, un, lai vai kā mums patiktu trenēties, ikvienam reizēm ļoti gribas uzvarēt, vai tieši pretēji, lai treniņš pēc iespējas ātrāk beidzas. Tādos brīžos izšķirīga ir psiholoģiskā noturība – spēks saņemties un izturēt līdz galam, neizvēlēties nošmaukt un padoties, būt prasīgam pret sevi. Reizēm treniņš prasa atdot sevi visu un vēl mazliet vairāk. Ikviens atlēts ir saskāries ar situāciju, kad piemēram, izpildot wall balls , bumba īsti neuzlido pietiekami augsti vai nepietupies pietiekami zemu, atspiedienā krūtis nepieskarās pie zemes vai pievelkoties zods netiek dabūts pāri stienim. Šādi izpildot vingrinājumus mēs tikai apzogam sevi un progresējam daudz lēnāk, kā izpildot vingrinājumus tehniski pareizi un atbilstoši standartiem. Lasīt vairāk