Fitnesa Piramīda

Uzturs

Pats svarīgākais labai veselībai, liekā svara zaudēšanai, sniegumam zālē un kopumā kvalitatīvai dzīvei ir uzturs. Lai zaudētu lieko svaru, bieži vien ar trenēšanos vien nepietiek. Jāpiemin, ka miegs ir vienlīdz svarīgs uzturam, pat ja neatrodas šajā piramīdā.

Izturība /kardio

Ja skatāmies uz “performance”, aerobā slodze ir pats pamats, jo labāka būs bāze – attīstītāka kardio izturība, jo labāki rezultāti būs arī anearobajā slodzē (sprintos).
Veselības ziņā, uzlabojot izturību, uzlabosies atjaunošanās spējas, uzlabosies sirds un asinsvadu veselība un veiktspēja, palielināsies plaušu ietilpība un citi nozīmīgi veselības rādītāji.

Vingrošana / ķermeņa svara vingrinājumi

Pirms ķeries klāt pie svarcelšanas vingrinājumiem, būtiski ir attīstīt spēku ar ķermeņa svara vingrinājumiem, spēt pārvaldīt savu ķermeni, izpildot dažādas kustības un vingrinājumus tehniski pareizi un droši.

Svarcelšana

Svarcelšana ir spēja pārvaldīt objektus tos ceļot vai metot. Svarcelšana palielinās muskuļu masu, padarīs tavus kaulus un locītavas stiprākus.

Sports

Kad vispārējā fiziskā sagatavotība ir attīstīta pietiekamā līmenī, laiks nodoties arī kādam sporta veidam ārpus zāles, lai vispusīgāk attīstītu ķermeņa fiziskās spējas.