Less is More!

Jā, dažkārt ir gadījumi, kad mazāk ir patiesībā vairāk. Ja ir jāizvēlas starp pārtrenēšanos vai tieši pretēji – nepietiekamu fizisko slodzi, tad labāk izvēlēties nepietiekamu slodzi. Pārtrenēšanās gadījumā tavs ķermenis būs neatjaunojies, pārguris un bez enerģijas. Turpretim, ja slodze ir nepietiekama, tev vienmēr būs enerģijas rezerves. Sacensību laukumā nepārtrenējies atlēts būs daudz spējīgāks. Pārtrenēšanās arī novājina imūnsistēmu, veicina infekcijas un hronisku nogurumu.
Ja tavs treniņu apmeklējums ir regulārs 3+ reizes nedēļā, tad treniņu procesā lielākoties atdevei būtu jābūt ap 80%. Protams nevajadzētu arī pilnībā izvairīties no 90+% atdeves. Kādu reizi nedēļā vai divās vajag arī sevi izaicināt. Ja tavs treniņu apmeklējums ir divas un mazāk reizes nedēļā, tad ir jābūt uzmanīgam ar intensitāti treniņos. Labāk intensitāti saglabāt zemāku, nekā augstāku. Retais apmeklējums neļauj tavam ķermenim adaptēties slodzei, kā rezultātā pēc katra treniņa vairākas dienas esi lielās sāpēs, jo treniņa slodzei nebiji gatavs. Rezultātā progresa nebūs.
Uzsākot sportot, esi prātīgs, nepieej treniņu procesam kā sprinteris – ar maksimālu atdevi katrā treniņā. Liela iespēja, ka tas novedīs pie pārtrenēšanās, vai vēl lielāka iespēja, ka iedzīvosies traumā un motivācija zudīs. Labs piemērs, kuru bieži nākas dzirdēt – tuvojas siltais laiks un dažādi sportiski pasākumi, kuriem jāsāk gatavoties. Šie pasākumi noteikti iekļauj skriešanu. Tad nu ir laiks sākt gatavoties, visu rudeni, ziemu un varbūt pat ilgāk nav skriets. Apņemšanās liela, motivācija ir, no sajūsmas enerģijas daudz un tāpēc gatavošanās sākas jau ar 10+ km skrējienu. Ar šo skrējienu arī gatavošanās tiek iepauzēta, jo sācis sāpēt celis, pēda vai gurns.
Atceries… trenēšanās, sportošana, aktīvs dzīvesstils vai kā citādi to nosauc,  vajadzētu būt mūža projektam. Sāc prātīgi, esi pastāvīgs, nemoki sevi un izbaudi procesu.