Pirms & Pēc – Miks

Kāds bija tavs iemesls, lai sāktu trenēties OZO S&C?
Jau kādu laiku gribējās atrast pēc darba kādas sportošanas aktivitātes. Pirms tam pa reizei biju neregulāri skrējis vakaros, bet sapratu, ka gribas tieši vairāk attīstīt spēku un ka būtu labi, ja kāds tomēr pamācītu, kā labāk darīt. Tajā pašā laikā, lai tajā vietā varu sākt no nulles, un neviens man nepārmet, ja kaut kas nesanāk.
Crossfit bija tas šarms, ka tas likās ar interesantiem vingrinājumiem – piemēram virvju virpināšana rokās vai lekšana uz koka konstrukcijas, vai airēšanas rīks zālē, vai ragavu sliedes stumšana pa zemi utml. 

Pastāsti par savām līdz šim piedzīvotajām pārmaiņām?
Ir pieaugusi muskuļu masa par 6 kg. Sākumā svēru 78 kg, tagad 84 kg. Tas ir jūtams, kad iepērkoties ir vieglāk izvēlēties drēbes – labāk der standarta izmēri. Esmu palicis daudz stiprāks. Varu pacelt smagākus svarus, kas iepriekš bija daudz grūtāk. Noteikti darbā tagad vieglāk statīvā nomainīt ~20l ūdens pudeli.

Tā kā treniņos ir elementi arī no vingrošanas, tad lēnām sāku mācīties stāvēt uz rokām. Veikt vingrinājumus uz stieņa, dubulto lēcienu ar lecamauklu utml.

Fiziskā izturība noteikti palīdz izturēt saspringtāku grafiku darbā vai kopumā situācijas ar augstu stresa līmeni.

Kopš pārmaiņām, kas ir uzlabojies Tavā pašsajūtā? Kas pamainījies tavā ikdienā un kāda tā tagad izskatās, salīdzinot ar to, kā bija?
Vairāk ēdu! Iepriekš ēdienreizes bija neregulāras, nesabalansētas, ar mazām porcijām. Varēju visu dienu skriet pa darbiem neēdis un vakarā uzvārīt pelmeņus ar majonēzi un justies labi.

Tagad vairāk domāju, lai vienmēr, pirms dodos darbos, būtu brokastis, dienas vidū varu paēst siltu ēdienu un vakarā varu uztaisīt sev vakariņas – pukojos, ja, piemēram, dodoties ceļojumā, nav iekļautas brokastis, jo zinu, ka tad līdz pusdienām nebūs enerģijas neko darīt.
Pats ēdiens pārsvarā arī tiek izvēlēts bez papildus piedevām (tomātu mērce, majonēze, krējuma mērce utml.), kā arī ēdienreizēs pievēršu uzmanību, lai tiktu iekļauti arī salāti.

Protams, ejot uz kinoteātri, tiek pirkts gāzēts dzēriens un popkorns – tas vēl nav mainīts.

Ikdienā regulāri dzeru ūdeni! Man ir ūdens pudele, ko turu vienmēr acu augstumā, lai atgādinātu, ka tā jālieto. Liekas, ka tam pateicoties uzlabojušās koncentrēšanās spējas, strādājot ilgas stundas pie datora – darbojas labāk kā kafija, prāts visu laiku ir skaidrs. Tiklīdz ilgāku laiku nav lietots ūdens, sajūta, kā būtu izžuvis, māc nogurums un velk uz galvas sāpēm.

Vairāk ievēroju miega režīmu (7 – 8 stundas), neteiktu ka no rīta ir vieglāk piecelties, bet noteikti kopumā ātrāk ķermenis ir pamodies un arī ilgāk ir nomodā.

Kopumā noteikti tas prasa ievērot režīmu, ko grūtāk izpildīt brīvdienās vai, kad nedēļas dienās iekrīt kādi svētki, bet principā visur iespējams atrast risinājumus, ja to vēlas. Piekrītu teicienam: “veselā miesā, vesels gars” un cenšos arī pie tā pieturēties.

Vai Tu citiem ieteiktu nākt uz OZO un kāpēc?

Ieteiktu tieši OZO, jo treneri it īpaši pirmos mēnešus, ja regulāri nāk uz treniņiem, pievērš īpašu uzmanību. Apvaicājas, ja nav būts treniņā. Ņem vērā, ja ir kāds vingrinājums, ko nav iespējams izpildīt un piedāvā alternatīvas. Seko līdzi, lai kustības tiktu veiktas pareizi un paši māk arī tās nodemonstrēt. Vērtīgi, ka katram trenerim ir savs virziens, ko viņš ir izkopis un kur iespējams paprasīt arī padomu, kā darīt labāk vai kā vispār sākt jaunu vingrinājumu.

Dotie treniņi ir plānoti uz nedēļu, katru dienu akcentējot kādu citu ķermeņa daļu vai virzienu (cardio, weightlifting, gymnastics), kas nodrošina galvas nelauzīšanu, ko šodien zālē darīt, ja vakar tika celts smags stienis.

Ir uzdevumi, kas tiek iekļauti un ik pēc kāda laika atkārtoti, lai redzētu arī savu izaugsmi. Tāda tiešām arī ir – vai nu lielākos svaros, vai izpildījumu daudzumā, vai ātrākā laikā!

Kopumā tiek domāts arī par kopējo grupas atmosfēras radīšanu ar mēneša konkursiem vai izaicinājumiem, ārpus zāles aktivitātēm vai izbraucieniem, mērķu izvirzīšanām gadam un savstarpēju dalīšanos ar sasniegumiem. Tāpēc OZO biedri ir draudzīgi, paslavē, ja izdodas, un uzmundrina, ja neizdodas. Vieta, kur var strādāt individuāli ar sevi neviena netraucēts, vai tieši otrādi, atbalstot vienam otru, pildīt katrai dienai dotos vingrinājumus.

PIETEIKTIES BEZMAKSAS IEPAZĪŠANĀS NODARBĪBAI