Kā palielināt olbaltumvielu daudzumu ikdienā

Ja vēlies kļūt spēcīgs un palielināt muskuļu masu, tev ir jāēd olbaltumvielas. Nepiemirsīsim, ka olbaltumvielas ir arī nepieciešamas pietiekamā daudzumā, ja tavs mērķis nav palielināt muskuļu masu. Cik daudz būtu jāēd? 

Tavam ķermenim ir vajadzīgs daudz olbaltumvielu aminoskābēm, kuras ķermenis izmanto, lai pēc treniņiem salabotu bojātos audus. Ja mērķis ir palielināt muskuļu masu, olbaltumvielām/aminoskābēm jābūt vienmēr pieejamām.

Dienā būtu nepieciešams uzņemt vismaz 1,8 gramus olbaltumvielu uz katru kilogramu no ķermeņa svara. Dienas laikā, nelietojot olbaltumvielu uztura bagātinātāju, šādu daudzumu sasniegt var nebūt viegli. Ja vienā maltītē tiek uzņemts ap 30 gramiem olbaltumvielu tikai no gaļas produktiem, dienas laikā nepieciešamas vairāk nekā četras ēdienreizes.

Šeit būs trīs vienkārši ieteikumi, kā palielināt olbaltumvielu daudzumu uzturā.

Arī ogļhidrātu produktos ir proteīns, piemēram, pupās, zirņos, lēcās, kvinojā, arī pilngraudu produktos. Iekļaujot tos savā ēdienkartē, būs lielāka dažādība, un arī uzņemto olbaltumvielu daudzums dienā būs lielāks.

Arī “tauku” produkti satur proteīnu, piemēram, mandeles, sēklas, valrieksti utt.

Nelielos daudzumos, bet proteīns ir arī zaļajos dārzeņos – brokoļi, zaļie zirņi, sparģeļi, briseles kāposti u.c.

PIETEIKTIES BEZMAKSAS IEPAZĪŠANĀS NODARBĪBAI