Sāc staipīties!

Kāpēc vajadzētu staipīties vai rullēties (darboties ar pašmasāžas rīkiem)

* Stīvums ietekmēs tavu spēju vecumdienās kvalitatīvi funkcionēt un būt patstāvīgam.
* Stīvums/saspringums bieži viens ir pamats dažādām sāpēm locītavās.
* Stīvums liedz tev pareizi kustēties treniņos, kas var novest pie nevajadzīgām traumām. 

Kad pavadi daudz laika vienā pozīcijā, tavs ķermenis to piefiksē. Dzīves laikā ķermenis pielāgosies tā, lai varētu tevi noturēt šajā pozīcijā visefektīvāk, patērējot vismazāk enerģijas un spēka. Vienkāršos vārdos sakot, ja bieži kustēties, tad tavs ķermenis būs labs kustētājs. Ja daudz sēdēsi, tavs ķermenis paliks labs sēdētājs. 

Šūnu līmenī tavi muskuļi ir veidoti no miofibrillas, kura ir veidota no sarkomēriem. Kad muskulis saraujas (aktivizējas) sarkomēri veido ciešus pinumus viens ar otru, kad muskulis atslābinās, tie paliek brīvāki. Muskulis ir visspēcīgākais, kad tas nav maksimāli sasprindzināts, tas dod iespēju muskulim jebkurā brīdi aktivizēties. Tāpēc muskulis tiecas uz šo stadiju, kad sarkomēri ir visatbrīvotākie.

Sasprindzinot muskuli, piemēram, hamstringu, sēžot krēslā, kājām atrodoties 90 grādu leņķī, muskuļi saīsināsies un pieceļoties no krēsla muskuļi pagarinās, jo atslābinās.

Problēma rodas, tad, kad sēdus pozīcijā pavadi pārāk daudz laika.

Iedomājies, piemēram, turēt vilnas zeķi izstieptu visu dienu, savā oriģinālajā formā tā vairs neatgriezīsies. Tas pats notiek arī ar taviem muskuļiem. Ķermenis piefiksē to, ka muskulī nenotiek pietiekami daudz kustības un laika gaitā tas izveido vaļīgākus sarkomēru pinumus atrodoties šajā aktīvajā pozīcijā (90 grādu leņķī). Tāpēc tava hamstringa relaksētā pozīcija ir palikusi daudz “īsāka” kāda bija kādreiz. Daudzi gadi regulāras sēdēšanas un tavi hamstringi vairs nebūs spējīgi izstiepties. Savilkumi dažādās ķermeņa daļās ļoti ietekmē arī tavu stāju. Nepareiza stāja noved pie dažnedažādām problēmām, arī tādām, kuras nav saistītas ar fizisko stāvokli. Mūsdienās šī problēma ir tikpat kā visiem. Lielākā vai mazākā mērogā, bet ir.  

Cilvēki nav piedzimuši ar nespēju noliecoties aizsniegt savus purngalus, nevarēt pietupties ar taisnu muguru vai nevarēt uzcelt taisnas rokas virs galvas. Tas notiek dēļ mūsdienu modernā dzīves stila. Ilgstoša sēdēšana daudzu gadu garumā noved pie stīvuma. Krēsli ir visur: skolās, darbā utt., tie ir visur. Nemitīgi aktivizēti hamstringi, core muskuļi netiek lietoti, saspringst potītes, ceļi, gurni, kas daudzos gadījumos noved pie sāpēm muguras lejasdaļā. 

Labā ziņa ir tā, ka to var arī novērst. Pavadi laiku kustoties, stiepjoties, audzējot jaunus muskuļus un tavs ķermenis tev pateiksies. Galvenais noteikums, katru dienu kustēties. Ar lokanību ir tāpat kā ar treniņiem. Viens stundas treniņš neizlabos to, ko dari atlikušās 23h. Staipīties katru dienu kaut vai 10 minūtes ir efektīvāk kā 1h vienu reizi nedēļā. Tas prasa laiku, pat daudzus mēnešus.