Ilgtermiņa pieeja treniņiem

Apgūsti kustību pamatus
Ja sākumā netiek apgūti pamati un vēlēsies skriet notikumiem pa priekšu, tavs straujais augšupceļš ātri vien beigsies. Rezultāts – atgriezīsies atpakaļ tur, kur sāki. Pareizs tehniskais izpildījums ir ļoti svarīgs. Vai spēj izpildīt perfektu pietupienu? Vai Tavā ķermenī nav kādu disbalansu? Šādi jautājumi ir svarīgi, pirms sāc veikt augstas intensitātes treniņus. Efektīvs veids, kā piestrādāt pie tehnikas, ir kustības izpildīt lēnā tempā, lai spētu koncentrēties uz nepieciešamajiem izpildes nosacījumiem. 
Vai Tev ir pietiekama laba kardio izturība, lai spētu kvalitatīvi veikt augstas intensitātes treniņu? Ja esi iesācējs, sāc lēnām un prātīgi, attīsti izturību un tehnisko izpildījumu, un ar laiku paaugstini intensitāti. Fitness ir dzīvesstils, rezultāti nāk ar laiku un regulāru darbu. 

 Intensitātes izprašana

Iespējams esi jau pats sapratis uz savas ādas vai par to lasījis, bet katru dienu, 365 dienas gadā nav iespējams izlikties uz visiem 100%. Tas būtu tā, it kā katru dienu, piemēram, 400m skrējējam būtu jāpiedalās sacensībās. Tā tas nenotiek. Vai esi domājis, ko nozīmē intensitāte tieši Tev? Treniņa intensitāti var noteikt dažādi faktori, trenēšanās pieredze, traumu vēsture, stress. Grupas nodarbībā kādam treniņš var būt samērā viegls, salīdzinot ar kādu citu. Kāda kustība, kura sagādā grūtības, citam var sanākt ļoti viegli. Kādu īsu kardio treniņu ar svariem pieredzējis atlēts noteikti varēs veikt ar lielāku intensitāti nekā iesācējs. Varbūt viens ceļ mazāk, bet otrs vairāk, rezultāti atšķiras, bet intensitāte abiem var būt vienāda. Saproti, kas tev ir intensīvs treniņš un kas nē.

Parūpējies par pārējām dienas stundām ārpus treniņa

Lai gūtu rezultātus un varētu ilgtermiņā sportot un būt vesels, ir svarīgi, ko dari pārējās dienas stundas, lai ķermenis spētu atjaunoties un sākt dienu ar jauniem spēkiem. Ja pārējām dienas stundās netiek veltīta nekāda uzmanība uzturam, miegam, dzīvesstilam utt., tad ķermenis ilgi nepavilks. Vai guli naktī vismaz 8h? Vai  miegs ir kvalitatīvs (pieceļoties jūties svaigs, nevis pārguris)? Vai lielāko daļu ēdiena gatavo pats, ēd lēnām un vai kaut nedaudz nojaut, ko liec mutē (pārzini veselīga uztura pamatus)? Vai piedalies dažādās, emocionāli pozitīvās aktivitātēs? Šis punkts ir ļoti svarīgs tavai veselībai un aktīvai ilgtermiņa sportošanai.

Atrodi savu “kāpēc?”

Dažkārt ir dienas, kad nevari atrast motivāciju, nevari sevi piespiest trenēties. Ceri, ka rezultāti nāks ātrāk, bet nenāk, kas ir normāli, jo pārmaiņas prasa laiku. Ja esi sācis sportot, lai sasniegtu kādu mērķi īsā laikā un apstātos, tad nav vērts pat sākt.
Atrodi savu īsto “kāpēc”, tas var taviem treniņiem sniegt spēcīgāku nozīmi un jēgu. Tavam “kāpēc” jābūt iekšējam – sev. Daudziem mērķis ir uzlabot ārējo izskatu. Vai esi sev uzjautājis, kāpēc? Ja to dari citu dēļ, tas nebūs spēcīgs motivātors.

Atrodi kādu, uz ko paļauties

Daudzi esam bijuši tādā situācijā, kad ir sajūta, ka stāvam uz vietas, neprogresējam, nomoka traumas, vienkārši jūtamies “blah” un nezinām kāpēc. Kāds zinošs treneris var būt tava atslēga, lai atklātu, kas par vainu. Neitrāls novērtējums no malas, var identificēt tava progresa šķēršļus un palīdzēt rast skaidrību tavos mērķos un rezultātos.

Tāpat kā dabā ir gadalaiki, arī treniņus nepieciešams sadalīt pa periodiem

Ja Tavs mērķis ir piedalīties CrossFit sacensībās, tad šis attiecas uz Tevi. CrossFit ir ļoti  daudzpusīgs, tas prasa daudz laika un pacietības, lai visās disciplīnās uzlabotu sniegumu. Ja vēlies uzlabot rezultātus metcons, spēku, apgūt kādu kustību utt., tas nenozīmē, ka Tev jācenšas to visu uzlabot katrā treniņā vienlaicīgi. Tāpēc šādos gadījumos nepieciešams izstrādāt plānu, kur pa periodiem tiek izplānots, kam tiks pievērsta lielākā daļa uzmanības. Piemēram, vienā periodā, kas ilgst mēnesi, fokuss ir ķermeņa augšdaļas spēks. Tas palīdzēs uzlabot sniegumu, piemēram, “Muscle Up”. Nākamajā ciklā pievērs vairāk uzmanības kardio izturībai. Aizvadot šādus ciklus, tavs sniegums tādā Wodā kā “Amanda” vai “Murph” ievērojami uzlabosies.

 PIETEIKTIES BEZMAKSAS IEPAZĪŠANĀS NODARBĪBAI