Daži ieteikumi kā paātrināt vielmaiņu

Pārvietošanās ar kājām, tikai lai aizietu no mājas līdz mašīnai, no mašīnas līdz darbam un no mašīnas līdz dīvānam, noved pie sēdoša dzīvesveida. Ilgas sēdēšanas rezultātā tavs ķermenis nonāk enerģijas taupīšanas stadijā un tava vielmaiņa palēninās, kas ietekmē tava ķermeņa spēju regulēt cukura līmeni asinīs, asinsspiedienu un atbrīvoties no liekajiem taukiem. 

Kardio treniņi ir vajadzīgi, kā arī tie ātri sadzedzina kalorijas, bet, kad tiek pabeigts kardio treniņš, piemēram, skriešana vai riteņbraukšana, tava kaloriju patērēšana ātri samazinās. Turpretim pēc augstas intensitātes intervālu treniņiem tavs ķermenis aktīvi patērē kalorijas, kamēr tiek atjaunoti muskuļi. Spēka treniņi ir ļoti efektīvi vielmaiņas paātrināšanai. Jo lielāka muskuļu masa, jo ātrāka būs vielmaiņa, jo lielāks kaloriju patēriņš arī ilgi pēc treniņa.

No rīta ir svarīgi apēst ko uzturvielām bagātu, nevis pa ceļam uz darbu ieskriet benzīntankā un paķert kādu neveselīgu ātro uzkodu – ko saldu, pārstrādātu utt. Ar šādu pieeju tavam ķermenim vēlāk būs tā saucamais “crash”. Nebūs enerģijas un nāks miegs. 

Olbaltumvielas baro tavus muskuļus, rada sāta sajūtu pēc ēdienreizes un ir svarīga uztura sastāvdaļa, lai saglabātu veselīgu ķermeņa svaru. Ēdīsi par maz olbaltumvielas, un tev būs problēmas palielināt un uzturēt muskuļu masu. Kā zināms, muskuļu masa ir svarīga efektīvai vielmaiņai. Olbaltumvielu pārstrādei nepieciešams vairāk enerģijas, nekā ogļhidrātu vai tauku, tādējādi, pārstrādājot olbaltumvielas, sadedzināsi vairāk kalorijas.

Slikts miegs vienu nakti ir pietiekams daudzums, lai justos gauss un noguris, rezultātā ietekmējot kognitīvos procesus (reakciju un tml.). Vairākas slikti gulētas naktis, un tava vielmaiņa, kā arī hormonu darbība cietīs.

Zinātnieki ir izpētījuši, ka divas krūzes ūdens paātrina vielmaiņu par 30%, un šis kāpums saglabājas vairāk nekā stundu. Tāpēc no ūdens dzeršanas visas dienas garumā iegūsi labumus, kuri saistās ar paātrinātu vielmaiņu.

Kad tiek paaugtināts stresa līmenis, tavs ķermenis izstrādā hormonu kortizolu. Kortizols noved pie palielinātas apetītes, vairāk prasās ēst “junk food”, samazinās mūsu vēlme sportot un pasliktinās miega kvalitāte. Visas šīs lietas negatīvi ietekmē vielmaiņu. Kaut arī ne vienmēr vari kontrolēt stresa līmeni, stresa pārvaldīšana pozitīvi ietekmēs tavu veselību un vēlmi darboties.

PIETEIKTIES BEZMAKSAS IEPAZĪŠANĀS NODARBĪBAI