Ūdens nozīme mūsu ķermeņos!

water-hydration

Cilvēka ķermenis ir veidots no divām trešdaļām ūdens, līdz ar ko, bez tā, tas nespēj izdzīvot vairāk kā 72 stundas.
Katrai mūsu ķermeņa daļai, katram audam, šūnai un orgānam ir ļoti cieša saikne ar ūdeni.

 Lūk ūdens dzeršanas ieguvumi: 

1.Tas balansē ķermeņa šķidrumus! 2.Tas veicina atkritumu produktu un toksīnu izvadīšanu no ķermeņa! 3.Tas veicina gremošanu! 4.Tas kontrolē kaloriju uzņemšanu! 5.Tas saglabā Jūsu ādu apūdeņotu un jaunu! 6. Tas aizsargā jūsu audus, muguras smadzenes un locītavas! 7.Tas saeļļo locītavas un acis.

Tādējādi, ņemot vērā faktu, cik daudz orgānu funkciju ir tieši atkarīgas no ūdens, pareiza ķermeņa apūdeņošana ir vitāli svarīga mūsu veselībai. Tas nozīmē, ka Jums ir jādzer daudz ūdens, un jāēd ēdieni, kuru sastāvā tas ir, lai ķermenis būtu apūdeņots.
Tomēr Jūsu ķermenis var zaudēt vairāk ūdeni dažādās situācijās, piemēram, vemšanas laikā, regulāras urinēšanas laikā, lielas fiziskās slodzes, diabēta un paaugstinātas svīšanas laikā.
Dehidrācija ietekmē ķermeņa funkcijas, jo tas var radīt elektrolītu disbalansu. Tomēr, lielākā daļa cilvēku joprojām nezin dehidrācijas svarīgus simptomus un var tos neievērot. Turpmāk norādītās pazīmes var Jums palīdzēt reaģēt laikus un novērst iespējamas komplikācijas.

Te būs 10 vispamanāmākās dehidrācijas pazīmes, kuras Jums būtu jāzin:

Paaugstināts pulss

Attiecīga ķermeņa hidrācija iespaido Jūsu sirdsritmu un veiktspēju. Nepietiekams ūdens daudzums ķermenī noved pie viskozām asinīm un samazina plazmas daudzumu tajās, kas noved pie paaugstināta pulsa.
Kādā spēka un izturības žurnāla pētījumā 2014. Gadā, apstiprināts, ka dehidrācijas rezultātā, vidējās izmaiņas ķermenī ir 3 sirdspuksti par katr 1% izmaiņām ķermeņa svarā.
Par spīti hipotonijai, nepietiekams ūdens daudzumus var novest pie elektrolītu izmaiņām organismā.Tas pāatrina sirdsdarbību, ķermenim papildus uzliktā stresa dēļ. Tālāk tas var novest pie bailēm, panikas un nemiera.
Ja izjūtat šos simptomus, Jums jāuzņem ūdens lēnām , un jāskatās vai situācija un Jūsu pašsajūta uzlabojas. Ja nē, nepieciešams konsultēties ar savu ārstu.

Slikta elpa un sausa mute

Ūdens stimulē siekalu veidošanos, kurām ir antibakteriālas īpašības. Ja ūdens daudzums ir nepietiekams, tās neveidosies vajadzīgajā daudzumā, līdz ar ko, mutē var rasties nepatīkama elpa. Kā arī, Jums būs sausa mute, jo ūdens strādā arī kā eļļotājs, tas eļļo gļotu membrānas rīklē.

Pēkšņa kāre pēc ēdiena

Daudzos gadījumos mēs varam slāpes nepareizi jaukt ar izsalkumu. Mums var rasties kāre pēc ēdiena, kad organismam, patiesībā, nepieciešams ūdens. Ievērojiet, ja Jums pēkšņi negaidot sagribas kaut ko appēst, būtu nepieciešams, vispirms, izdzert glāzi ūdens, pirms ķeraties pie ēdiena.
Turpinot tēmu, kad organismā ir par maz ūdens un ir elektrolītu trūkums, tas prasa sāļus ēdienus. Šajos gadījumos noder sporta dzērieni, kuros ir daudz nātrija, vai arī varat dzert svaiga citrona sulas, tējaskarotes sāls un ūdens glāzes maisījumu.
Jūs varat piedzīvot arī ēdiena kāri, kad organismā ir apgrūtināta glikogēna ražošana, tad ir jāed kaut kas salds, bet arī bagātīgs ar ūdeni, piemēram, augļi, arbūzs, ogas.

Sāpes locītavās un muskuļos

Ūdens zudumi organismā palielina berzi starp kauliem, tādējādi varam piedzīvot sāpes locītavās. Tas ir tāpēc, ka mūsu locītavas veido 80% ūdens.
Pretēji, kad organismā ir gana daudz ūdens, mūsu locītavas var tikt galā ar kustībām un fiziskām aktivitātēm, ar lēkšanu, skriešanu un krišanu nesāpīgā veidā. Jūs varat piedzīvot arī krampjus un muskuļu spazmas, ja ķermenī pietrūkst ūdens.

Galvassāpes un reiboņi

Samazinātā ūdens daudzuma dēļ, kas aptver Jūsu smadzenes, var tikt piedzīvoti reiboņi vai migrēnas.
Turklāt, Jūs varat piedzīvot galvassāpes, kuras izraisa samazinātā skābekļa un asins daudzums Jūsu smadzenēm, kuras ir dehidrācijas sekas.
2010.gada Klīniskās neiroloģijas rokasgrāmatā publicēts ziņojums, kas pierāda, ka dehidrācija var radīt galvassāpes un migrēnas. Dehidrācijas galvassāpju laikā, ūdens glāze var būt tikpat noderīga kā tabletes.

Aizcietējumi un gremošanas problēmas

2003. gada „The European Journal of Clinical Nutrition” publicēts raksts par to, ka pareiza ūdens lietošana ir vitāli svarīga, lai novērstu aizcietējumu rašanos un ir pareizi funkcionējoša organisma atslēga.
Arī gremošanas sistēmai nepieciešams, lai Jūsu audos un šūnās būtu nepieciešamais ūdens daudzums. Tas ir atbildīgs par tīru un mīkstu zarnu traktu, novērš aizcietējumus, un panāk zarnu satura kustību.
Nogurums un miegainība

Atbilstoša un pareiza ķermeņa hidrācija uzturēs Jūs modrus un enerģiskus. Dehidrācija arī izraisa nogurumu un miegainību, jo, ūdens nepietiekamības dēļ, smadzenes liek organismam samazināt asinsspiedienu un ķermenis netiek pietiekami apgādāts ar skābekli. Līdz ar to, varat piedzīvot iepriekšminētās pazīmes.
Ja organismam trūkst ūdens, tas ietekmē arī svarīgu barības vielu transportēšanu uz šūnām. Tādēļ ķermenim nepieciešams vairāk enerģijas, lai to paveiktu, līdz ar ko, tas iztērē papildus enerģiju, kas noved pie noguruma.

Samazināta urinēšanas vajadzība un izmaiņas urīna krāsā

Jūsu organismam var trūkt ūdens, ja Jūs nejūtat vajadzību urinēt ik pēc pāris stundām. Pareizas ūdens uzņemšanas gadījumā organismam nepieciešams urinēt 4 – 7 reizes dienā. Ja tik bieži tas nav nepieciešams, Jūsu organismā būs paaugstināts toksīnu līmenis.
Turklāt, urīna krāsa mainās dehidrācijas gadījumā. Ja ūdens ir pietiekoši, tas būs tīrs un dzidrs, bet ja nē, tas būs tumši dzeltens vai dzintara krāsā.

Sausa āda un lūpas

Ūdens padara ādu elastīgu, tādēļ, ja Jūsu organismam tas trūkst, Jūsu āda kļūs sausa. Jūs arī svīdīsiet mazāk, kas vairs nenodrošinās netīrumu novākšanu no Jūsu ādas.
Ūdens arī izvada toksīnus no organisma, tādēļ, ja tas trūkst, tas novedīs pie dažādu slimību rašanās. Vēl viena ūdens trūkuma pazīme ir sausas un lūstošas lūpas.

Slikta koncentrēšanās spēja

Tāpat kā galvassāpes, dehidrācija var ietekmēt smadzeņu funkcijas, tādēļ tas var ietekmēt Jūsu garastāvokli, atmiņu un lēmumu pieņemšanas spējas.
Lielākajā daļā gadījumu, kad organismā trūkst ūdens, parādās smadzeņu darbības traucējumi un rodas problēmas komunicēt, domāt, fokusēties un arī tiek traucēta atmiņa.

Preventīvie pasākumi:

Jūsu veselības stāvoklis, klimats un fiziskās aktivitātes nosaka cik daudz ūdens Jums būtu nepieciešams uzņemt. Tomēr Jums tāpat nepieciešams regulāri dzert daudz ūdens. Vienmēr izdzeriet istabas temperatūras ūdens glāzi dienas sākumā un ūdens glāzi pirms katras ēdienreizes.
Būtu ieteicams nēsāt ūdens pudeli sev līdzi, lai tas būtu pa rokai tiklīdz nepieciešams. Noderēs arī augļu un dārzeņu, kuri pilni ar ūdeni, uzņemšana katru dienu. Samaziniet alkohola, enerģijas dzērienu, kā arī dzērienu, kuros ir daudz kofeīna uzņemšanu.
Lai novērstu dehidrāciju, nepieciešams uzņemt papildus ūdens daudzumu vemšanas un slimošanu laikā.
Pats galvenais – ja Jūs piedzīvojat pēkšņu pulsa samazināšanos vai strauju pieaugumu, lielas slāpes, reiboņus vai ja Jums nav nepieciešamība urinēt bieži, kaut dzerat ūdeni, nepieciešams konsultēties ar ārstu.