Intervija ar mūsu atlēti Anitu Muižnieci.

anita DeadliftPiedāvājam interviju ar vienu no mūsu atlētiem Anitu Muižnieci. Intervija sniedz ieskatu par to, ko Anitai Nozīmē Funkcionālie treniņi, kā tie ietekmē ikdienu un uzlabo vispārēju dzīves kvalitāti.

  • Anita Muižniece
  • 28
  • Skolotāja
  • Nodarbojos ar CF 1 gadu

 

Kā jūs uzzinājāt par šo sporta veidu? Kāds bija jūsu pirmais priekštats par to? Kāds ir jūsu priekštats tagad,kad pašai ir pieredze šajā sporta veidā?

Par CF sāku interesēties tiklīdz Andrejsalā sākās pirmie CF treniņi. Biju cieši apņēmusies jau tad sākt ar to nodarboties, bet īsti nesanāca laika, tāpēc aptuveni (vismaz morāli) biju sagatavojusies tam, ko varētu sagaidīt treniņos, taču jāsaka, ka īstenība izrādījās krietni citādāka nekā tas, ko biju iedomājusies.

Skatoties dažādus video internetā, nojautu, ka treniņos mani sagaida “ellīte”. Biju iedomājusies, ka būs grūti, ka daudz kas šķitīs neiespējami. To, kas aptuveni varētu būt jādara, biju redzējusi šajos video, taču to nav iespējams aptvert, ka dažkārt, lai pabeigtu WODu, galvā nemitīgi jārunā ar sevi, jāmotivē. Nezināju, ka būs reizes, kad patiešām cīnīšos līdz pēdējiem spēkiem. Nelikās, ka varētu arī būt tik jautri – tā sacensība savā starpā, vēlme uzlabot savus iepriekšējos rezultātus.

Sākumā bija ļoti bail, ka kļūšu pārāk muskuļota, kas bija maldīgi, bet noteikti nebiju iedomājusies, ka uzplēstas plaukstas un regulāri zilumi būs mana ikdienas sastāvdaļa (nu jau gan iet uz labo pusi ).

Cik bieži jūs apmeklējat nodarbības? 

Kopš paša sākuma nāku vidēji 3 reizes nedēļā, kas, šķiet, ir optimāls variants labai sevis uzturēšanai formā. Ja gribas startēt kādās sacensībās, ir lielākas sportiskās ambīcijas, tad gan būtu jānāk biežāk.

Kā šis sporta veids ir izmainījis/ietekmējis jūsu dzīvi un ikdienu? Kāda ir jūsu pašsajūta pēc treniņiem? (enerģija,garstāvoklis)

Pēc treniņiem vienmēr esmu kā uzlādēta baterija – ir ļoti daudz enerģijas. Reizēm ir tā, ka negribas iet, ir doma atpūsties, bet jau pēc iesildīšanās vienmēr parādās spēks, enerģija darboties un mājās braucu jau kā pavisam cits cilvēks.

Ko TEV īsti nozīmē šis sporta veids? (ikdienas neatņemama sastāvdaļa,kaut kas tuvu sirdij vai tikai dienas treniņš.)

Man CF nu jau ir kļuvis par lielu daļu no dzīves, jo tas ir ne tikai sports, ar ko nodarboties, bet arī laba kompānija, pat draugi. Pats sporta veids ir īpašs, jo, izmēģinot dažādus sporta veidus, vienmēr bija sajūta, ka kaut kā pietrūkst vai arī kļuva garlaicīgi. Šeit beidzot tā nav un par vārdu “garlaicība” noteikti ir jāaizmirst, ienākot pa zāles durvīm jau pirmajā reizē.

Vai ikdienā jūs spējat izdarīt daudz vairāk darba mājās un darba vietā? (Vieglāk pacelt bērnus,vieglāk nosēdēt darba vietā,Prāts manāmi asāks un modrāks.)

Noteikti esmu kļuvusi fiziski spēcīgāka. Kad sāku trenēties, dvīņiem bija gandrīz divi gadi un joprojām bieži viņus abus nēsāju uz rokām, kas bija grūti, sāpēja mugura. Tagad, lai arī tik bieži viņi nav jānēsā, to daru bez grūtībām un, pateicoties treniņiem, esmu iemācījusies to darīt pareizi.

Kā jūs jūtaties treniņa laikā? Kas liek jums nepadoties cīņā ar laiku un repiem? Kā jūs pats sevi vērtējat treniņa laikā? (kritizējat,atbalstāt,motivējat)

Reizēm ir treniņi, kad šķiet, ka neko negribas, bet, kad sākam, manī parasti ieslēdzas vēlme būt labākai nekā iepriekš. Vienmēr gaidu dienu, kad es būšu vismaz saraksta augšgalā-tas arī dod lielāko motivāciju. Ir bijušas dažas reizes, kad esmu noslinkojusi treniņu, bet pēc tam vienmēr ir tāda – mazliet nodevības sajūta pašai pret sevi, jo, taču, zinu, ka varu labāk.

 

Kā ir mainījies jūsu veselības stāvoklis kopš jūs apmeklējat nodarbības? Vai zināt par savu ķermeni daudz vairāk,kā pirms tam zinājāt?

Par savu ķermeni noteikti esmu uzzinājusi ļoti daudz, lai gan šķita, ka visu apzināto vecumu pavadītā dzīve, nodarbojoties ar sportu, ir devusi zināšanas, tagad šķiet, ka iepriekš nezināju gandrīz neko. Man arī ir interesanti meklēt, saprast, kāpēc kustība ir tāda un ne citāda, kā to uzlabot…

Kopumā veselība, fiziskā izturība ir uzlabojusies, bet savas vieglprātības dēļ šobrīd mazliet jāietur pauze, tāpēc visiem ieteiktu, vienmēr rūpīgi apsvērt savas spējas, daudz gulēt, nepārslogot sevi un galvenais – pareizi un kvalitatīvi ēst. Tad arī sev pāri nenodarīsiet!!!